sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Taskutunika / Pocket Tunic

Torkkupeittoja koneneuloessani alkoivat ajatuksissani pyöriä taas laatikkoneuleet.

I started to think again my BOX knits when I was knitting parts of blankets by machine.



Ideaani sopiva lankakin löytyi lankavarastostani: Aade Lõngin yksivärinen 8/2, lempivärini farkunsininen.

I found very suitable from my yarn stash: Aade Lõng Solid 8/2, in my favorite color denim blue.




Laatikon muoto on tällä kertaa kapeampi, mutta pidempi. Myös hihat ovat pitkät. Helma ja kädentiet on jätetty viimeistelemättä ja ne rullautuvat hieman, mikä näyttää hauskalta.

The shape of box is narrower at this time, but the longer. Also, the sleeves are long. Hem and armholes have been left without finalizing and they roll up a bit, which looks like fun.




Tunikan pääntie on neulottu käsin, sillä halusin käyttää siinä aina oikein -neuletta ja muotoilla olkapäitä lyhennetyin kerroksin.

I knitted the neck by hand, because I wanted to use there garter stitch and shape shoulders with short rows.




Halusin tunikaan taskut. Ne on neulottu koneella ja ommeltu paikalleen käsin. Keltaiset napit ovat vain somisteena.

I wanted to get pockets to my tunic. They are knitted by machine and sewn by hand. The yellow buttons are only decoration.




Mainio arkivaate talviseen säähän, sanoisin.

It is perfect everyday garment in wintery weather, I would say.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti